“Porsche droomjobs”: Porsche verbetert imago als aantrekkelijk werkgever

0
10 maanden ago

Porsche zal vanaf begin juli laten zien wat het bedrijf in de toekomst tot een aantrekkelijke werkgever voor mensen met ambitieuze dromen zal blijven maken met zijn nieuwe employer branding-campagne, “Porsche dream jobs”. Het bedrijf plaatst medewerkers van zijn verschillende divisies centraal in zijn campagne, die intieme inzichten delen in de dromen die hen motiveren. De afbeeldingen en video’s zijn gemaakt in de stijl van een collage en zijn in gelijke mate gericht op ambitieuze junior talenten en competente professionals.
Stuttgart. Porsche maakt al 75 jaar dromen waar. Maar “Driven by Dreams” is niet alleen van toepassing op sportwagenliefhebbers over de hele wereld: net als de klanten van het merk worden ook de medewerkers gedreven door dromen. Het hooggekwalificeerde en gemotiveerde team vormt de kern van het succes van Porsche. Medewerkers en hun persoonlijke dromen worden nu in de kijker gezet door een campagne waarmee Porsche haar werkgeversimago verder aanscherpt.

“Onze medewerkers geven vorm aan het succes van Porsche met hun eigen persoonlijke dromen en perspectieven”, zegt Andreas Haffner, lid van de Raad van Bestuur voor Human Resources en Sociale Zaken bij Porsche. “Vooral voor junior talenten is de mogelijkheid om een betekenisvol verschil te maken doorslaggevend bij de keuze van hun werkgever. Dit is precies de positionering van onze campagne.

In de loop van zijn transformatie richt Porsche zijn rekruteringsdrang op toekomstige technologie: het bedrijf moet ongeveer 1.000 vacatures invullen in zijn IT- en technologiedivisies. Bovendien zijn vooral de verwachtingen van de jongere generaties van een werkgever veranderd: voor velen van hen is een baan die hen zin geeft net zo belangrijk als bijvoorbeeld het salaris. Als het gaat om de kwestie van een persoonlijk gevoel om iets zinvols te doen, geeft de campagne een duidelijke boodschap af: Porsche is precies de juiste plek voor mensen die hun dromen volgen. De unieke bedrijfscultuur van Porsche vormt hiervoor de basis en kenmerkt zich onder meer door innovatiekracht en teamgeest. Porsche wil met haar campagne ook alle relevante doelgroepen aanspreken – van stagiaires en afgestudeerden tot productiespecialisten en experts op het gebied van software, IT of technologie.

Met koppen als “Op zoek naar dynamische dromers” en “Je dromen beginnen als je studeert. Dan worden ze groter”, presenteren de verschillende afbeeldingen individuele medewerkers en beschrijven ze hoe ze hun eigen dromen realiseren, samen met de dromen die de klanten van Porsche drijven. De geportretteerde medewerkers vormen een eclectische mix van verschillende divisies, leeftijdsgroepen, opleidingsachtergronden en managementniveaus. Het gebruik van een collagestijl voor de afbeeldingen helpt deze individualiteit over te brengen. Elk beeld is uniek en zet aan tot reflectie. De individuele elementen in elk beeld geven inzicht in de specifieke activiteit, maar ook in de persoonlijke interesses en dromen van de individuele medewerkers. Bovendien worden elementen uit de geschiedenis van Porsche gecombineerd met een vooruitblik op de toekomst.

De campagne gaat begin juli van start in Duitsland en de internationale uitrol staat gepland voor 2024. De sportwagenfabrikant gaat de content op verschillende online en offline kanalen plaatsen. Een startpakket voor de campagne is te vinden op de website porsche.com/dreamjob, waaraan in de loop van de campagne meer doelgroepspecifieke inhoud en formaten zullen worden toegevoegd.

Geef een reactie

    Members
  • Active
  • New
  • Online
  • Groups
  • Active
  • Newest
Dark mode